piątek, 17 września 2010

Hipotetyczna odpowiedź


Kolejne dni mijają a odpowiedź na mój list nie nadchodzi. Wprawdzie mają jeszcze ustawowy czas na to, ale ja bywam niecierpliwy. Jak pomyślałem że trzy miesiące urzędnicy będą się głowić na odpowiedzią to postanowiłem ich wyręczyć. Tym bardziej, że nadchodzą wybory, i są z pewnością zajęci są ważniejszymi sprawami. Za dziesięć złotych wynająłem człowieka, aby mi napisał tekst za Pana Prezydenta. Jest to czysto hipotetyczna odpowiedź , ale gdyby się spodobała to mogę za jedenaście złotych odsprzedać ją magistratowi. I wtedy oficjalnie z pieczątkami mi odeślą.

Szanowny Panie Reżyserze !
Odpowiadając na Pana list otwarty, przede wszystkim chciałbym Panu pogratulować Nagrody Flisaka. To zawsze miło słyszeć, że nagrody przyznawane przeze mnie otrzymują tak twórcze osoby jak Pan.
Nawiązując do kwestii zawartej w liście to chciałbym zaznaczyć, że idea powołania Regionalnego Funduszu Filmowego w województwie kujawsko-pomorskim jest bardzo interesująca i ze wszech miar godna poparcia. Ma Pan moją pełną akceptację w swoich poczynaniach artystycznych.
Jednakże , chciał bym zaznaczyć , że jako Prezydent Miasta Torunia jestem odpowiedzialny przede wszystkim za działanie na terenie mojego miasta i najbliższych mu okolic. Pana inicjatywa wykracza daleko bardziej poza rejon zainteresowania i kompetencji. Jeśli chodzi o inne miasta z regionu, to współpraca z nimi nastręcza nam wiele problemów. A po za tym po co wspierać konkurencję. Nie możemy absolutnie powołać RFF razem z Bydgoszczą. Jest to bogatsze miasto od Torunia i prawdopodobnie przekazało by większe fundusze, a co za tym idzie przejęło by kontrole nad nim. I wszystkie filmy powstawały by nad Brdą. A na to ani Ja , ani Pan nie możemy się zgodzić.
W tym miejscu chciałbym przypomnieć, że jako Prezydent zawsze dbałem o to aby wspierać kulturę w naszym mieście, i to nie tylko fizyczną. Codziennie z wielka troską myślę o artystach i twórcach z mojego miasta. Kibicuje im i wspieram ich duchowo. Pochylam się nad wami wszystkimi z troską i ze zrozumieniem. Cieszą mnie wasze inicjatywy i mówię: tak trzymać!
Przypominam , że w najbliższym czasie czekają nas wybory i to jest sprawa priorytetowa. Proszę 21-go listopada postawić na mnie krzyżyk. Dla dobra miasta i TORUŃSKIEJ KULTURY.
Pełen życzliwości i zrozumienia
Pan Prezydent
PS. A swoją drogą – dostałeś Gładych nagrodę i pieniądze na film to nie podskakuj.


Na zdj.Ja i przyszły prezydent ( Adam Fisz jest autorem zdjęcia)

Brak komentarzy: